Tuesday, December 18, 2007

The fourth Sunday in advent thread

Yep it already that time again and I will have me last advent drawing on Sunday. If you want to participate in the drawing all you have to do is leave me a comment in this thread.

Så er det allerede tid igen og på søndag har jeg min sidste advent lodtrækning. Hvis du vil deltage skal du blot skrive en lille kommentar i denne tråd og dit navn kommer i puljen.

Anette aka netti and I have this scrapcalendar with challenge. This weeks challenge was to make a minialbum with the supplies from gift number 12 to 17 and I should upload it before the 20 of December. First I thought she must be crazy, I can’t make a hole minialbum on only 3 days, but then my inner devil took over and volla…..I can now show you a minialbum and it only took 1 day to make it.

Anette aka Netti og jeg har jo gang i en scrappakkekalender med udfordringer. Denne gang var udfordringen at lave et minialbum ud af pakkerne 12 til 17 og den skal så være oploadet seneste d. 20 .
Først tænkte jeg, hvad har hun gang i!! kun 3 dage til at lave et helt minialbum, men så tog min indre djævle over og vupti, jeg kan nu fremvise et minialbum, lavet på 1 dag og aften.


I decide to paint the cover with acrylic paint because I didn’t like the pattern papers. Dot get me wrong I think the papers are beautiful by themselves but not matching very well. Don’t worry about what Netti do, when she reads this, she already know. I asked her what she was thinking when she put those pattern papers together and she laugh and said “a challenge” ;O)Take a look and let me know what you think.

Jeg har valgt at male alle siderne med akrylmaling, da jeg ikke bryder mig specielt meget om mønsterpapirerne. Forstå mig ret, jeg synes at papirerne er flotte nok, hver for sig men bare ikke sammen. Bare rolig jeg tør godt skrive det her, for jeg har fortalt Netti hvad jeg mener om papirerne. Jeg spurgte hende hvad hun dog havde tænkt på, da hun valgt dem og hun svarede blot ”En udfordring” ;O)
Tak et kig og fortæl mig hvad du mener…..jeg håber den strenge dommer( smiler) godkender det.



This is the supplies from gift 12 to 17.
Dette er hvad jeg fik i pakkerne 12 til 17.

























Thanks for stopping by.

Til alle jer der gerne vil have en vejledning til stjernen så prøver jeg her

Den er lavet af 6 kvadrater feks. 10 cm x 10 cm, som alle samles ens. Gør følgende ved hver kvadrat

Fold kvadraten til en trekant, fold trekanten til en mindre trekant.
Tegn nu 3 linjer som du skal klippe efter på hver 1 cm brede. Klip nu i hver streg. Du skal klippe op mod den lukkede samling ligesom når du lave papirklip til påske og der skal klippes næsten op til kanten.
Luk nu pairet helt op igen, så skulle det meget gerne være en kvadrat igen med små ikke helt opklippet kvadrater inden i.
Fold nu hvert opklippet hjørne skiftevis den ene vej og den anden vej, clips samlingerne sammen med en lille hæftemaskine.

Når du har lavet alle 6 kvadrater sætte du dem sammen til en stjerne.

Håber det var til at forstå ellers må i lige skrive det og jeg skal prøve at lave en tegning til.

Tak fordi du kiggede forbi.

26 comments:

Netti said...

Det er da blevet til et superflot minialbum. Og jeg tænkte faktisk på dine blomsterbilleder da jeg købte det :o) Det er så lækkert lavet og i allerhøjeste grad godkendt!!
Hilsen
dommeren :o)

Lone said...

Superflot minialbum. Kan godt lide at du har malet siderne, og kun brugt dele af papiret på dem. Passer perfekt til dine blomster billeder. Super flot.

Unknown said...

Super flot minialbum

Sofie Fjeldsted Olsen said...

Jeg synes også dit album er blevet utrolig flot! Spændende med udfordringen... og hvad du har fået ud af den.

Unknown said...

Vil lige sige tak for vejledning til stjernen, har lavet en prøve i kopipapir. Den første firkant fik jeg klippet forkert, men ellers gik det nemt.

Linda said...

Du er da bare for hurtig - det havde taget mig jeg ved ikke hvor lang tid at lave så flot et album. En sjov ide at i laver udfordringer i Jeres julekalender også.

Mutte said...

Tak for vejledningen til stjernen, nu må jeg se om jeg når at prøve i år.... Jeg er godt nok imponeret over at du kunne nå at lave så flot et album på den korte tid.

Else Slipsager Petersen said...

Sikke et flot minialbum. Imponerende du har tid til det i december.

Og tak for vejledningen til stjernen, det må prøves

Jette / ma11edina said...

Hun er lidt skrap med udfordringerne hende Anette LOL... og jeg synes det er totalt flot at siderne er malede først og derefter sat lidt papir på, hver for sig ;-)Tager hatten af for, at du har lavet så flot et album på så kort tid!!

Anonymous said...

Hold da helt op - hvordan er det lige du får tiden til at stå stille, mens du klipper og klistrer..? Det er så flot ! Jeg synes faktisk, at papiret er ret flot - eller også har du bare evnen til at bruge det, så det kommer til sin ret.

Michelle said...

Well honey... you pulled it off! if the papers matched or not, you project is terrific!!!!!! :)

Paula J Atkinson said...

Gorgeous minibook!!

I wish you & your family a wonderful Christmas.

Gitte Grønfeldt said...

Du godeste for et superflot mini-album, du har lavet !!!!!
Det var jo liiiige noget jeg kunne finde på til alle de blomsterfotos jeg har liggende :-D

Tusind tak for inspirationen !!!

Annette said...

Sikken hende Netti, kan komme med udfordringer, og dette var da en af de store, for jeg kan godt se det slet ikke er dine farver. Syntes du har løst opgaver godt, og er glad for at dommeren har godkendt din opgave.

Glædelig Jul,
Annette

Anne Bente said...

super flot minialbum, og de stjerner der, er jeg vist ikke fingersnild nok til at lave, de er enormt flotte :)

Olivia said...

Sikke et flot album. Jeg synes det giver en god effekt, at albummet er malet og sammensat på den måde du har gjort. Spændende at følge med i dine "opgaver". Glædelig jul til dig og din familie Lisette:

Pialine said...

Flot mini-album - det er en rigtig god ide. Du er fantastisk kreative :o)
Juleknuz
Pialine

Charlie said...

Ja fint minialbum - godt den strenge dommer også var tilfreds. Og så må jeg da liiige bemærke det totalt nuttede lammestempel du har. Tihi det har jeg ikke set før.

Betina Olesen said...

lækkert lækkert album. Prøvede at vride det fra hende inden det blev sendt, men hun var hverken til at hugge eller stikke i. ØV.... nå men så må hun have en stor order med næste gang hun skal ud og rejse LOL

Super flot det du har fået ud af det, genialt at male siderne, og ikke fylde dem med papir alene, den ide havde jeg slet ikke fået.

Hygge fra Betina

Charlotte said...

WOW!! Vildt imponerende, at du bare lige kan sætte dig ned og gøre et minialbum færdigt!! Rigtigt flot arbejde, Lisette. :-) Og lækkert at du malede alle siderne først! God ide, med sådan et blomsteralbum - det skriver jeg mig lige bag øret.

Rigtig god fredag til dig!

Pia said...

Det er super godt klaret, en svær udfordring som du har klaret til ug, god ide' med at male siderne så der kommer ro på albumet.

Sabina Bjerre said...

Hejsa

Så forsøgte jeg mig også med din stjerne "how to" Og det gik godt (efter et par forsøg :))

KnuS Sabina

Sabina Bjerre said...

Hejsa

Så forsøgte jeg mig også med din stjerne "how to" Og det gik godt (efter et par forsøg :))

KnuS Sabina

sollie said...

Wonderful album, Lisette!! You are so creative.
Love, Isolde

Charlotte Dahl said...

Hej du...

Det er da blevet et rigtig flot album...Godt den "grumme" dommer godkendte det... ;0)

Knus knus

Charlotte

Anonymous said...

Download Nurse With Wound Mp3 (24)
[url=http://danceplatform.net/artist233363/azymuth/1/]Download Azymuth Mp3[/url] (26) http://danceplatform.net/artist146115/tic-tac-toe/1/ - Download Tic Tac Toe Mp3 (7) [url=http://danceplatform.net/artist248252/o-a-r-/1/]Download O.A.R. Mp3[/url] (9) Download Ras Shiloh Mp3 (2) Download LTJ Bukem Mp3 (21) [url=http://danceplatform.net/artist149622/solid-strangers/1/]Download Solid Strangers Mp3[/url] (4) http://danceplatform.net/artist262966/adult/1/ - Download Adult Mp3 (9) http://danceplatform.net/artist122287/ayla/1/ - Download Ayla Mp3 (4) http://danceplatform.net/artist267271/mario-piu/1/ - Download Mario Piu Mp3 (2) Download Arcade Fire Mp3 (8) [url=http://danceplatform.net/artist362023/andy-hunter/1/]Download Andy Hunter Mp3[/url] (3) [url=http://danceplatform.net/artist147088/urban-cookie-collective/1/]Download Urban Cookie Collective Mp3[/url] (5) Download Ejiah Mp3 (2) [url=http://danceplatform.net/artist379418/caporal-nigga/1/]Download Caporal Nigga Mp3[/url] (1) http://danceplatform.net/artist312827/black-strobe/1/ - Download Black Strobe Mp3 (6)