Sunday, November 18, 2007

weekend

Last Monday I was teaching a class at my local scrapbook store DreamPapers. I was teaching for the first time in what I decided to call “free style doodling”. I had made a layout and an birthday card for inspiration. I had also made a lot step by step drawing of frames, hearts, flowers and stars that the students could take with them home.
I was nervous to begin with. I don’t know why because I have been teaching a lot of time now, maybe because it was a class I have come up with by myself.
It didn’t help on my nerves that the ladies were very quiet when I start teaching. OMG they don’t understand a word of what I’m saying I thought, so I did ask them why they were so quiet. It just because we are so concentrated they said…….then I did relax and the class went very well.
I can’t show you the layout I made because it going to be in the news letter for “My scrap corner” but here is the card I made for inspiration. I draw the frame and flowers by hand, then I coloured them with water colour pencils and cut them out, while the paper was still wet, which make the paper rice when it dry.




I mandags underviste jeg hos Dreampapers i free style doodling for første gang. Jeg var til at begynde med en anelse nervøs, hvorfor ved jeg egentlig ikke, for jeg har jo efterhånden undervist en del gange. Måske fordi kurset var mit eget påfund. Jeg havde lavet et layout og et fødselsdagskort som inspiration til kursisterne. Derudover havde jeg lavet en masse trin for trin tegninger af hvordan man kan doodle blomster, hjerter, rammer og stjerner, som kursisterne kunne tage med hjem og øve sig på. Det hjalp ikke ligefrem på mine nerver ,at kursisterne var meget stille ,da jeg begyndte at undervise. Jeg blev helt bange for, at der var ren volapyk, der kom ud af min mund så de intet forstod. Til sidst spurgte jeg dem, om de kunne forstå hvad jeg sagde, for de var så stille og de svarede nærmest i kor” det er fordi vi koncentrere os”…….så kunne jeg ånde lettet op og resten at undervisningen gik som en leg.
Her er det kort jeg havde lavet som inspiration, layoutet kan jeg ikke vise endnu ,da det skal bruges til ”My Scrap Corner”s nyhedsbrev. Rammen og blomsterne er tegnet i hånden, dernæst malet med akvarelblyant og klippe ud mens papiret endnu er vådt, det bevirker nemlig at papiret ”rejser” sig, når det tørre.







Speaking of “ My scrap Corner” you should check out the website www.myscrapcorner.dk
They have a lot of calls going on and I know they are searching for layout, card under the theme valentine and winter. They also search for digi and hybrid layout to every issue. So do you want to get publish go chek it out.

Nå nu vi snakker om “My Scrap Corner” så tag lige og tjekke deres hjemmeside ud www.myscrapcorner.dk De søger layout og kort under teamet valintine og vinter. De søger også digi og hybrid layouts til hvert nummer. Gå du med en drøm om at se dine værker i et blad, så tag og tjek hjemmesiden.


It´s been fun to be “Sister of the week” over at “Sitsterhood of scrap”. Here is the layout I made for this week challenge “Create a LO with at least 50 words of journaling on it.(can't be words to a song, or quotes, must be you own words)

My layout is for my BOM and it about my and my elevator weight. About how tired I’m of losing weight and put on a lot of weight again and then lose a lot again…..the never ending story. I have decided that the year 2008 should be the year that I get control over my body and weight once for all.


Det har været rigtig sjovt, at være “sister of the week” over på Sisterhood of scrap”. Her er det layout ,jeg lavede til denne uges udfordring som lød på at lave et layout med mindst 50 ords tekst. Teksten måtte ikke være en sang eller citater men dine egne ord.

Mit layout handler om mit evige problem med min vægt som går op og ned hele tiden. Det er jeg så træt af, så jeg har besluttet at året 2008 skal være året, hvor jeg får styr på min vægt en gang for alle.







Here is another layout I made. I just love the big picture. Thanks for stopping by.

Her er endnu et dobbelt layout jeg har lavet. jeg elsker bare det store billede. Tak fordi du kiggede fordi.

11 comments:

Pia said...

Det er 2 rigtig flotte lo'er både vinter og sommer lo'et, dejlige farver og flot opsætning. Deler dine problemer med elevatorvægt og det er bestemt heller ikke blevet bedre her efter at jeg har fundet denne dejlige hobby, ærgelig at man ikke for motion af at scrappe.

Charlotte Ravn said...

Dejligt (og selvfølgeligt!)at dit kursus gik godt! Flotte ting du har lavet!

Charlotte said...

Hej Lisette og tak for et godt kursus i mandags. Som jeg sagde til dig, trængte jeg virkelig til nogle gode ideer/teknikker til hvordan jeg kommer igang med doodlingen, sådan for alvor. Og det var du jo god til at give os. Og ja, vi var stille, men vi var også så koncentrerede ;-)
Jeg anede faktisk ikke dette var dit første freestyle doodling kurus. Synes du klarede det flot.

Sikke nogen flotte LOs du har lavet! Jeg kan li' dem begge. Dejlige detaljer og farver, som altid.

Unknown said...

Sikke da en masse skønne ting du har fået produceret - og man skal vel altid være lidt nervøs når man går igang med at undervise, skal man ikke :0)

Netti said...

Tillykke med at dit kutsus gik så godt. Men jeg havde nu heller ikke forventet andet.
Dine layouts er fantastiske. Det med dig selv et bare super lavet og med en modig tekst: jeg bøjer mig i støvet!!
Billederne til det fra søen er bare enormt flotte - wow og spændende opsætning.

Lone said...

Hej Lisette. Flotte lo´s du igen har fået lavet, kan specielt godt lide det med dine tanker om vægten.
Har selv på 3 mdr tabt 10kg......og vigtigst af alt holder det. Vi havde en diætist ude på arbejdet, og det er helt klart guld værd. Startede på at løbe i januar.....og løber stadig. Bare så "fedt". Ikke noget med at starte med at løbe 5 km.....men starte stille og roligt med l'be programmet fra I form. Held og lykke med det....

Anonymous said...

beautiful work Lisette - and so glad everything went well with the teaching... next time will be much easier :)

Peggy-Sue said...

øv øv.. det doodling ser bare SÅ let ud.. men teknikken kan jeg simpelthen ikke finde... så hvis du må give din how-to-do teknik fra kurset til nogen ville jeg da være den glade modtager.
Er vilde med dine LO'er fra Disey land.
Peggy-Sue

Pialine said...

Hej Lisette tak for et godt kursus - er lige kommet hjem fra en forlænget weekend. Rigtige flotte Lo´er du har lavet og kortet - jamen det er da bare skønt. Tak fordi du deler alle dine kreative ideer med os :o)
Knuz

Gitte said...

Jeg kan godt forstå, at du er vild med det store foto - det er også rigtig flot ! Glæder mig til at se dig lørdag til julecroppen.

Charlotte Dahl said...

Hej LAM...

Så kan jeg endelig skrive en kommentar til dig, jeg har været nød til og oprette mig... Nå men nok om det, det er nogle kanon flotte Lo'er du har lavet som altid...

God jul til dig og familien...

Knus knus

Charlotte D...